Среда, 03.07.2024, 08:41
Приветствую Вас Гость | RSS

МКОУ "СОШ №18" г.о. Нальчик, Кабардино-Балкария

Меню сайта
Наш опрос
Посоветуете ли Вы своим родственникам и знакомым обучение в МКОУ "СОШ №18"?
Всего ответов: 46
Статистика

Онлайн всего: 35
Гостей: 35
Пользователей: 0

Каталог файлов

Главная » Файлы » Рабочие программы учебных дисциплин » Рабочие программы (родные языки)

Рабочая программа по балкарской литературе  для 6 класса (Османова Ф.Б.)
[ Скачать с сервера (598.9 Kb) ] 11.11.2017, 23:34

Аннотация к рабочей программе по балкарской литературе,6 класс, 2017-2018 учебный год

Рабочая программа по балкарскому литературному чтению для 6 класса составлена с учетом требований Федерального государственного стандарта основного общего образования, Концепции духовно – нравственного развития и воспитания личности гражданина России, на основе примерной программы А.Б. Габаевой, Б.Т. Созаева «Балкарская литература».
Данная рабочая программа обеспечена учебно-методическим комплектом, утвержденным МОН КБР:
1.«Балкарская литература» 6 класс, Мусукаева С., Нальчик «Эльбрус» 2014,
2.Рабочая тетрадь Чочаева Н., Дажиева Ж.М., Нальчик «Эльбрус» 2017 г.
Программа рассчитана 51 часов в течение учебного года. Количество часов по учебному плану: 1 полугодие 1 час в неделю, 2 полугодие 2 часа в неделю.
Цели: познакомить учащихся с художественным произведением и автором, с понятием характеры героев. Изучение литературы как искусства слова предполагает систематическое чтение художественных произведений. Этим целям посвящены структура, содержание, методика курса литературы.
Предполагается три круга чтения: для чтения и восприятия; для чтения, истолкования и оценки; для чтения и речевой деятельности.
Ученики 6 классов активно воспринимают прочитанный текст, но недостаточно владеют техникой чтения, поэтому на уроках важно больше времени уделять чтению вслух, развивать и укреплять стремление к чтению художественной литературы.
С этих позиций обучение рассматривается как процесс овладения не только определенной суммой знаний и системой соответствующих умений и навыков, но и как процесс овладения компетенциями.
Задачи:
- приобретение знаний по чтению и анализу художественных произведений с привлечением базовых литературоведческих понятий и необходимых сведений по истории литературы;
- овладение способами правильного, беглого и выразительного чтения вслух художественных и учебных текстов, в том числе и чтению наизусть;
- устного пересказа (подробному, выборочному, сжатому, от другого лица, художественному) небольшого отрывка, главы, повести, рассказа, сказки;
- свободному владению монологической и диалогической речью в объёме изучаемых произведений;
- научиться развёрнутому ответу на вопрос, рассказу о литературном герое, характеристике героя;
- отзыву на самостоятельно прочитанное произведение;
- способами свободного владения письменной речью.
Принципы отбора содержания связаны с преемственностью целей образования на различных ступенях и уровнях обучения, логикой внутрипредметных связей, а также с возрастными особенностями развития учащихся 6 классов.

Содержание учебного предмета
Кириш (1 с.)
Литератураны сёз искусствоча ангылатыу.Малкъар халкъны кёлден чыгъармачылыгъы
Малкъар нарт таурухла бла мифле. (7 с.)
Нарт таурухла. Нарт жигитлени энчиликлери. Эмегенле бла нартла. Нартланы халкъ таурухлада жерлери.
«Нарт темирчи Дебет».Дебетни сыфаты. Таурухну тили, ниет магъанасы, суратлау энчиликлери. Семиртиу энчилиги.
«Сосурукъ бла эмеген».Таурухну чюйрелиги. Сосурукъну жигитлиги, аны халкъына кертичилиги. Таурухну къуралыу суратлау энчилиги.
«Пелиуан Къарашауай». Къарашауайны къылыгъы. Тюзлюкню ёкюлюча суратла-ныуу. Къарашауайны башха нартладан энчилиги. Таурухну тили, суратлау къолайы.
«Ариу Сатанай». Сатанайны къадары, аны кёз къаматхан ариулугъу. Нарт таурухлада алмостуланы суратланыулары. Миллетибизни тарыхында мифле. «Миф» дегенни ангылатыу. «Илкер ташны жашлары»
Малкъар халкъ жырла (7 с.)
Халкъ жырланы къауумлары, аланы тарых магъаналары.
«Апсаты». Жырда мажюсюлюкню илишанлары. Апсатыгъа табыныу. Уучу бла Апсаты. Апсатыны кёлюн алыр муратда айтылгъан эпитетле. Жырны суратлау кючю, даражасы.
«Эрирей».Урунуугъа жораланнганын ангылатыу. Урунууну тейрисини миллет бети, энчилигича ачыкъланыуу. Аны магъанасы.
«Долай». Жырны мажюсюлюк бла байламлыгъы. Адамлыкъны, урунууну юсюнден айтылгъан сёзле, тенглешдириуле. «Долай» жырланыучу кезиу.
«Ийнай» - къол хунерликни тейриси. Кийиз уруу. «Ийнай» жырланыучу заман. Малкъар тиширыуланы ёмюрледен келген къол усталыкъларын ачыкълау.
«Бёлляу». Бешик жырда адамланы насыплы жашаугъа термилгенлерин, иги къууум этгенлерин миллетни къылыгъынча ангылатыу. Жаш тёлюню адепли, тизгинли ёсеригине излемлени суратланыуу. Жырны тили, суратлау энчилиги. Мажюсю заманлада ийнаныуланы юслеринден ангылам.
Малкъар адабиятдан(38с.)
Мёчюланы Кязим. «Къар кюн арбазыма къон-нган чыпчыкъгъа», «Ата-ана»
Чыпчыкъны къадарын халкъны къадары бла тенглешдириу. Поэзияда символиканы суратлау магъанасы.
Къулийланы Къайсын. «Балам, бу жерге…», «Таукеллик жырчыгъы». Биринчи назмуда тёлюлени байламлыкъларыны ачыкъланыуу. Жашауну чексизлигини юсюнден поэтни оюму. Назмуланы юйретиу магъаналары. Поэтни тил байлыгъы, шатыклыгъы, хаты.
Отарланы Керим. «Жабалакъ…» Поэт келе тургъан жазны, табийгъат илишанланы къалай суратлагъанын билдириу. Назмуну тил байлыгъы, жазылыу амаллары.
Текуланы Жамал. «Дугъума шай». Аппаны бла туудугъуну араларында байламлыкъны ачыкъланыуу.
Маммеланы Ибрагим. «Дорбункъул юй ишлейме», «Ким кимни юйретгенди?» Назмуланы ниетлери, тил энчиликлери, юйретиу магъана-лары.
Шахмырзаланы Саид. «Малкъар таула». Назмуда малкъар тауланы суратланыуу, адамны жюреги бла туугъан жерини байламлыкълары.
Отарланы Саид. «Буду санга аманатым». Жазыучуну чыгъармаларында табийгъатны суратлау амалла.
Залийханланы Жанакъайыт.«Кесинг хыйсап этчи, Бияслан». Хапарны эс алдырыу кючю. Баш жигитлерини сыфатларын ачыкълауда авторну усталыгъы. Суратлау энчилиги.
Мокъаланы Магомет. «Мени юйюм», «Мени шахарым». Адамны инсанлыгъын, табийгъатны айбатлыгъын ачыкълауда авторну энчилиги. Лирика жигитни кёз къарамы, фикири. Назмуланы суратлау амаллары.
Адабиятны теориясы. Суратлау сыфатны юсюнден ангылам.
Зумакъулланы Танзиля. «Ата журтум – Малкъарым». Поэтни ата журтуна сюймеклигин ачыкълауда суратлау амаллары.
Адабиятны теориясы. Эпитетлени кючю бла авторну къарамын ачыкълау.
Бабаланы Ибрахим. «Жай агъачда», «Кёк бла чек». Табийгъатны энчилигин суратлауда поэтни усталыгъы. Суратлау-ачыкълау мадарларыны къаууму.
Моттайланы Светлана. «Алтын гебенек». Назмуда туугъан жерни бла мамырлыкъны «алтын гебенекни» сыфатыны юсю бла кёргюзтюлюую. Тауланы, кёкню, жерни да мамырлыкъгъа итиниулери.
Гуртуланы Элдар. «Къарт эшекни къадары». Жашауну техника бла байламлыгъы, аны иги эм осал илишанлары. Инсанланы жюрек жумушакълыкъгъа чакъырыуну ачыкъланыуу.
Адабиятны теориясы. Суратлау проза чыгъарманы юсюнден жанрла. Хапарны тюрлюлери.
Гуртуланы Салих. «Жер татыуу». Назмуда табийгъатны суратланыуу, тили, суратлау амаллары.
Созайланы Ахмат. «Жангы кырдыкгъа къууанып жырлай»
Адам бла жерни байламлыкълары. Урунууну суратланыуу. Назмуну ниети.
Толгъурланы Зейтун. «Айыуташ». Ата журт урушну заманында таулу сабийлени туугъан журт деген ангыламны къалай билгенлери. Тюз къылыкълы жигитле бла сатхыч адамла. Мустафирни бла Мусосну сыфатлары. Хапарны тили, суратлау амаллары.
Мусукаланы Сакийнат. «Элия ай». Сабийни ариу ёсдюрюуню, анга дуния ангылатыуну дерслери.
Шауаланы Хасан. «Тузакъ» (повестьден юзюк). Миллет бушууну суратланыуу. Сыфатла къурау бла байламлы жазыучуну мадарлыгъы.
Ёлмезланы Мурадин. «Сабийлигими жыры». Киши жеринде жашауну къыйынлыгъы. Ётмекни сыйлы кёрюуню юлгюсю.
Ахматланы Сафарият. «Къарт къойчуну жыры». Къартны сыфаты. Аны эс берген дерслери.
Гулаланы Башир. «Къуш уя». Хапарны тамсил магъанасы. Анда халкъыбыз кёрген къыйынлыкъланы суратланыуу. Жашырын тилни хайырланыуда жазыучуну усталыгъы.
Тёппеланы Алим. «Асыралгъан алмала».Асыралгъан алмала – тансыкълыкъны, сакълауну белгилери. Жашау кертиликни ачыкълау.
Табакъсойланы Мухтар. «Бешик ишлейди аппа». Халкъны эримез байлыгъын суратлауда авторну инсан сезимлиги, усталыгъы.
Къарачай адабиятдан. Семенланы Исмайыл. «Минги тау».Жыр къалай белгилиди? Ол алай ариу хар кимге да нек кёрюнеди?
Байрамукъланы Фатима. «Мен энтта къайтырма» (повестьден юзюк). Повестьни ниет магъанасы. Жазыучуну тил усталыгъы
Ёзденланы Альберт. «Тау къушну уясы». Поэтни назмуда Ата журтуна сюймеклигин ачыкълауда сёз байлыгъы.
Кёлден билирге тийиншли чыгъармала.
Халкъ жырладан: «Долай» неда «Ийнай» жырланы къауумундан (окъуучула кеслери сайлагъан)
Семенланы И. «Минги тау»
Къулийланы Къ. «Умут жырчыкъ…»
Мокъаланы М. «Жарыкъ чыпчыкъ»
Гулаланы Б. «Къуш уя» (устаз сайлагъан кесегин)
Классдан тышында окъургъа тийишли чыгъармала
Нарт таурухла: «Ёрюзмек бла Ногъайчыкъ».«Сибилчи».«Батыр къарашауай бла Гемуда».«Нарт Рачыкъау»
Мифле:«Илкер ташны жашлары». «Ажо бла Агъач киши.

Категория: Рабочие программы (родные языки) | Добавил: Evgenia
Просмотров: 423 | Загрузок: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт

Поиск
ФГИС "Моя школа"
НОКО
Электронная школа

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz